Is je band, bal of misschien wel je luchtbed leeg? Pomp het dan op met de voetpomp! De voetpomp beschikt over een manometer zodat je precies kan zien hoeveel druk erop zit. Doordat de voetpomp een klein formaat heeft maakt het extra makkelijk om deze mee te nemen op bijvoorbeeld vakantie.
De pomp heeft een snelsluiting, een uitklapbare metalen voet en een manometer tot 12 bar. Samen met de 3 extra adapters is de luchtpomp geschikt voor dunlop ventiel (fietsventiel) schraderventiel (autoventiel) kogelkraan en luchtbedventiel. De pomp met een rubberen kussentje maakt het gemakkelijk om de pomp met uw voet te bedienen zonder weg te glijden. De pomp is gemaakt van kunststof en heeft een gemonteerde lengte van 155 mm (ca. 240 mm met verlengde pomp).
Kenmerken:
- Plastic voetpomp
- Grootte ongeveer 10 × 7 × 15 cm.
- Met manometer
- Lengte van de slang ongeveer 45 cm.
- Inclusief 3 ventieladapters voor dunlopventiel (fietsventiel), schraderventiel (autoventiel), kogelkranen van alle soorten, luchtbedklep
- Ideaal voor fietsbanden, ballen, luchtbedden, etc
- Excl. Draagtas
- Manometer met drukweergave tot 12 bar / 170 PSI
- Druk: max 7 bar / 100 PSI
- Pomp met borgclip voor een betere opslag
- Gewicht: 379 gram (zonder verpakking)
Deze kleine luchtpomp maakt het makkelijker om fietsen, ballen, luchtbedden en nog veel meer op te blazen.
zoekwoorden : fietspomp, ballenpomp, dunlopventiel pomp, vloerpomp, multi-Ventiel, bandenpomper, hogedrukpomp, luchtpomp, ventielen
Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn band, voetbal, etc.?
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn fietsband ? Veel mensen realiseren zich niet dat een fietsband behoorlijk hard moet worden opgepompt. Afhankelijk van merk en type band moet er minimaal 3.5 tot 4.5 bar in, dit staat op de zijkant van de band aangegeven
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn autoband ? Hoeveel bar er in een autoband dient te zitten is afhankelijk van de adviesbandenspanning van de fabrikant (dit is vaak te vinden in de handleiding van uw auto). De hoeveelheid bar in een autoband varieert doorgaans tussen de 2 en 3 bar
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn voetbal ? Luchtdruk wordt in de vorm van bars gemeten. Per voetbal is het afhankelijk hoeveel bar in een bal moet. De richtlijnen hiervoor liggen tussen de 0.6 tot 1.0 bar
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn luchtbed ? Voor een luchtbed is de aanbevolen gebruikte luchtdruk: 0.025bar (0.36psi)
Type ventielen
- hollands ventieldop (oftewel een dunlopventiel) , een ventieldop zit op een ventiel van een luchtband gedraaid, bijvoorbeeld een fiets- of een autoband. Het doel van de ventieldop is om vuil uit het ventiel te weren, niet om de band op spanning te houden, want daar zorgt het ventiel zelf voor. Het is dan ook heel goed mogelijk te rijden zonder ventieldopje. Ventieldop is de internationale benaming van hoe we het in nederland kennen als een dunlop ventiel!
- presta (oftewel een frans ventiel), voor racefietsen wordt meestal het presta ventiel gebruikt. Dit ventiel heeft een mogelijkheid het terugslagmechanisme te blokkeren. Daarom moet voor het oppompen altijd eerst een moertje een slag losgedraaid worden. Bij gebruik van een nederlandse fietspomp (met knijper) is voor dit type ventiel een verloopnippel nodig, maar veel andere pompen passen probleemloos op alle ventielen (behalve schrader). Presta ventiel is de internationale benaming van hoe we het in nederland kennen als een frans ventiel!
- autoventiel (oftewel een schrader ventiel) , sommige fietsen, met name mountainbikes, zijn uitgerust met het schrader ventiel, dat ook bij auto's, bromfietsen en rolstoelen gebruikelijk is. Dit ventiel is een relatief brede cilinder met in het midden een pennetje. Door dit pennetje in te drukken is het ventiel te openen, zo kan men de band laten leeglopen. Schrader ventiel is de internationale benaming van hoe we het in nederland kennen als een auto ventiel!