Annuleren / Retourneren
Hoe stuur ik mijn producten retour?
Het is altijd mogelijk dat het door u bestelde product niet aan uw verwachting of wens voldoet. Bij 2Cheap heeft u een retourrecht van 100 dagen. Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktermijn van 100 dagen, aangeven dat u wilt afzien van uw aankoop. Nadat u heeft aangegeven dat u afziet van de koop heeft u nog 14 dagen de tijd om producten terug te sturen. Wanneer uw retourzending voldoet aan de voorwaarden, kunt u vervolgens het geld terug krijgen. U kunt uw retour eenvoudig aanmelden via een retourformulier (pdf)
Uitzonderingen
- Alle B2B zakelijke aankopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.
- Gepersonaliseerde producten. Dit zijn producten die niet standaard worden verkocht, maar op aanvraag van je zijn samengesteld en/of besteld bij een van onze leveranciers.
- Producten die, buiten onze schuld, beschadigd of incompleet zijn.
- Producten waarvan de originele fabrieksverpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is.
- Producten die niet volgens montage voorschriften zijn geïnstalleerd.
Wat zijn de 100 dagen retourrecht?
U heeft het recht om binnen termijn van 100 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Hierna heeft u nogmaals 14 dagen om de goederen daadwerkelijk terug te sturen.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Het is mogelijk uw bestelling te annuleren. Wij verzoeken dit altijd z.s.m. aan ons per email door te geven onder vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder we namelijk uw annulering ontvangen, des te eerder we de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die al verwerkt zijn, kunnen niet meer worden geannuleerd. Zodra uw bestelling succesvol is geannuleerd, komt uw betalingsverplichting te vervallen. Eventuele betalingen worden dan zo snel mogelijk teruggestort. Het termijn van terugstorten varieert per betaalmethode
Mijn artikelen blijken bij levering beschadigd, wat nu?
Controleer bij ontvangst van uw bestelling altijd goed de producten. Mocht er onverhoopt schade zijn ontstaan aan een van de artikelen, meld deze dan zo snel mogelijk na ontvangst van uw bestelling. Hoe eerder u het meldt, des te eerder de schade kan worden opgelost.
Kan ik een product ruilen?
Nee, helaas kunt u geen product ruilen. Uiteraard kunt u wel het product retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.
Binnen hoeveel dagen het aankoopbedrag terug?
Wanneer we uw retour goed hebben ontvangen kunt u binnen 14 dagen het geld retour verwachten op uw rekening.
Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?
Nee, u dient zelf de verzending van een retourzending te regelen.
Uw bestelling geannuleerd door 2Cheap.nl?
In enkele gevallen komt het voor dat we genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren. Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:
- Het artikel is (toch) niet leverbaar
- De adresgegevens zijn onduidelijk of incorrect
- Als een bestelling is geannuleerd, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het al betaalde bedrag terug.
Ik ben niet tevreden met mijn producten, wat nu?
Wanneer je koopt op afstand bij een webshop, dan heb je als consument standaard recht op een zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in nadat je je bestelling ontvangen hebt. In de praktijk houdt dit voor jou als consument in dat je een product binnen 14 kalenderdagen mag retourneren. We verlengen de wettelijk verplichte zichttermijn tot 100 dagen. Dit houdt in dat je binnen 100 dagen na ontvangst (een gedeelte van) je bestelling zonder opgaaf van reden kunt aangeven dat je van de koop afziet. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen. (de voorwaarden en procedure vind je hieronder)
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling over uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 100 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. We mogen wachten met terugbetaling tot we de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen direct, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft verteld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.
U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
Ons retouradres
2Cheap B.V.
Landbouwweg 22
3899 BE, Zeewolde
Nederland
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Tip: voeg het retourformulier (pdf) bij uw retourzending
Is het product kapot of niet compleet? Neem dan even contact op met de klantenservice. Zo kunnen we kijken naar een passende oplossing speciaal voor u.